Szkolenie porusza tematykę przeciwdziałania przestępczości finansowej poprzez monitoring i analizę transakcji. Przedstawia kryminalistyczne aspekty przestępstwa prania pieniędzy, charakterystykę działań przestępczych, zagrożenia instytucji związane w tym procederem oraz działania jakie należy podjąć w celu jej zwalczania. Dodatkowo na szkoleniu zostaną omówione sygnały ostrzegawcze wskazujące na przestępczy charakter, co pozwoli skutecznie przeprowadzać monitoring i analizę transakcji podejrzanych. I to jeszcze nie wszystko … 

Szkolenie zostało opracowane w taki sposób abyś mógł wynieść wiedzę nie tylko teoretyczną, ale przede wszystkim praktyczną. Dlatego zadania, case study oraz dyskusja to przodujące elementy szkolenia.

 

Co zyskasz po szkoleniu?

  • Poznasz kryminalistyczną stronę prania pieniędzy i finansowania terroryzmu
  • Dowiesz się jak monitorować transakcje w ramach stosunków gospodarczych z Klientem
  • Poznasz techniki monitorowania i analizy transakcji w celu wykrywania i zapobiegania prania pieniędzy
  • Nauczysz się rozpoznawać sygnały ostrzegawcze dotyczące klienta i jego transakcji, które mogą wskazywać na podejrzenie przestępstwa.
  • Dowiesz się jak prowadzić dochodzenia w sprawie prania pieniędzy
  • Poznasz działania organów ścigania oraz odpowiedzialność cywilną instytucji obowiązanych,
  • Dowiesz się kiedy i jak raportować transakcje podejrzane do GIIF
  • Poznasz sankcje oraz inne konsekwencje związane z zaniechaniem monitorowania i analizy transakcji
  • Po ukończeniu szkolenia otrzymasz Certyfikat potwierdzający zdobytą wiedzę,
  • I to wciąż nie wszystko …
 

 

Terminy szkolenia:

3, 22 sierpnia 2022 r.

6, 30 września 2022 r.

 Program szkolenia:*
 
9:00 – rozpoczęcie szkolenia
 


1.
Pranie pieniędzy – charakterystyka procederu

  • kryminologiczne charakterystyka przestępstwa prania pieniędzy, działania przestępcze, przestępstwa źródłowe;
  • charakterystyka działań przestępczych;
  • instytucja obowiązana jako „przedmiot pomocniczy” przestępców;
  • zagrożenia i rola pracowników instytucji obowiązanych w praniu pieniędzy;
  • jako to wygląda w praktyce, czyli „z życia wzięte”;
  • przestępczość charakterystyczna dla instytucji obowiązanych – analiza;
  • Instytucja obowiązana jako ofiara procederu prania pieniędzy – zagrażania związane z odpowiedzialnością karną i cywilną.


2.
Monitorowanie transakcji

  • na czym polega monitorowanie?;
  • monitorowanie jako środek bezpieczeństwa finansowego;
  • kiedy należy dokonywać monitoringu;
  • Sygnały ostrzegawcze wskazujące na pranie pieniędzy lub finansowanie terroryzmu:
    – nietypowe zachowanie klienta
    – nietypowe okoliczności podczas identyfikacji klienta
    – nietypowe transakcje
    – nietypowa aktywność w obrocie papierami wartościowymi
    – nietypowa aktywność klienta
    – nietypowa działalność wskazująca na potencjalne finansowanie terroryzmu
  • Zautomatyzowane rozwiązania w zakresie przeciwdziałania praniu pieniędzy / finansowaniu terroryzmu
  • monitorowanie stron transakcji na listach sankcyjnych


3. 
Analiza transakcji podejrzanych

  • czym to są transakcje podejrzane?;
  • problematyka transakcji podejrzanych;
  • na czym opierać analizę transakcji;
  • procedura związana z analizą transakcji podejrzanych;
  • obowiązek sporządzania i przechowywania dokumentacji.

4. Monitoring i analiza transakcji w stosunku do PEPa i beneficjentów rzeczywistych


5. Prowadzenie dochodzeń w sprawie prania pieniędzy prze Instytucję obowiązaną, podjęcie niezbędnych czynności

  • Źródła wszczętych dochodzeń
    – rekomendacje regulacyjne lub oficjalne ustalenia
    – monitorowanie transakcji
    – zgłoszenia pracowników będących w bezpośrednim kontakcie z klientami
    – wewnętrzne infolinie
    – negatywne informacje z mediów
    – otrzymanie wezwania sądowego
    – biały wywiad przy przeprowadzaniu dochodzeń finansowych
    – pojęcie decyzji o złożeniu raportu o podejrzanych transakcjach, złożenie raportu, zapewnienie jakości, nadzór nad składaniem raportu o podejrzanych transakcjach/zgłaszanie ich na wyższy poziom
    – zakończenie stosunków gospodarczych
  • Komunikacja i współpraca z organami ścigania


6.
Postępowania wszczęte przez organy ścigania oraz odpowiedzialność cywilna Instytucji Obowiązanych

  • odpowiedzialność karna za niedopełnienie obowiązków ustawowych dotyczących prania pieniędzy
  • współpraca z organami ścigania podczas prowadzonego postępowania
  • prowadzenie czynności przez organy ścigania (m. in. przesłuchanie pracowników);
  • tajemnica bankowa w prowadzonym postępowaniu
  • pomoc prawna w sprawie dochodzenia przeciwko instytucji finansowej
    – korzystanie z usług prawnych
    – tajemnica obrończa odnosząca się do podmiotów gospodarczych i osób fizycznych
  • Odpowiedzialność cywilna z związku z niepopełnieniem obowiązków ustawowych i wynikłej z tego tytułu szkody.

7. Wstrzymanie transakcji i blokady rachunku

8. Sankcje oraz inne konsekwencje związane z zaniechaniem monitorowania i analizy przeprowadzonych transakcji.

 

15:00 – zakończenie szkolenia

 

Cena:**

On-line: 1170 zł + 23% VAT

Stacjonarne: 1370 zł + 23% VAT

 

Cena zawiera:

  • uczestnictwo jednej osoby 
  • materiały szkoleniowe (w przypadku szkoleń on-line wysyłamy materiały na wskazany adres kursanta)
  • certyfikat
  • catering (w przypadku szkoleń stacjonarnych)
  • słodki prezent od firmy 
 
 

Informacje organizacyjne

Wydarzenie odbędzie się za pośrednictwem platformy internetowej. W trakcie szkolenia uczestnicy widzą i słyszą wykładowcę oraz mają możliwość zadania pytania poprzez uzycie mikrofonu lub za pośrednictwem czatu. Możliwy jest również kontakt z innymi uczestnikami szkolenia. Dzięki zastosowaniu interaktywnej tablicy uczestnicy szkoleń przez Internet widzą wyraźnie co wykładowca pisze na tablicy, pokazuje na ekranie oraz umożliwia uczestnikom rozwiązanie przygotowanych zadań.
Wymagane jest korzystanie z ich najaktualniejszych oficjalnych wersji, takich jak Google Chrome, Mozilla, Firefox, Safari oraz Opera.

Aby wziąć udział w szkoleniu niezbędny jest komputer, laptop, smartfon lub tablet z głośnikiem (mikrofonem – aby móc zabrać głos) oraz dostęp do Internetu. 

5/5

* Możliwość zindywidualizowania planu szkolenia do potrzeb danej grupy Instytucji Obowiązanej

** Możliwość uzgodnienia ceny indywidualnie w przypadku grupy Instytucji Obowiązanej

Partner

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.